گفتگو با محمد احمدی رتبه 1 کنکور تجربی 95 / 2 بار رتبه تک رقمی

نفرات برتر کنکور

من سال 91 کنکور ریاضی و منحصراً زبان شرکت کردم.

 

رتبه 2ریاضی منطقه 3 و رتبه 6 منحصراً زبان را کسب کرده بودم و در برق شریف تحصیل می کردم.

چند سال دانش آموز کانون بودید؟ از چه پایه ای؟

 

4 سال-3 سال اول و سوم و پیش در کنکور ریاضی و سال 95- بعد از انصراف از دانشگاه در کنکور تجربی

آیا امسال در آزمون های موسسات دیگر هم شرکت می کردید؟  کجا؟ چند آزمون؟

خیر – به صورت رسمی فقط آزمون های قلم چی و فقط چند آزمون از سایر موسسات را در منزل بررسی کردم.

بهترین کتاب های کانون خود را نام ببرید؟ دلایل و تجربیات خویش را ذکر کنید.

کتاب های آبی کانون

کتاب شیمی پیش آبی بدلیل اینکه سوالات آزمون های سال های پیش را بررسی می کند.

کتاب ادبیات آبی ، بررسی سوالات کنکور از سال 80

ریاضی و فیزیک آبی – زیست شناسی آبی به دلیل اینکه منبع کامل و جامع در بازار وجود ندارد.

  •  سوالات آزمون های کانون استاندارد بالایی داشت.

آیا در آزمون های تابستانی کانون شرکت می کردید؟ انتخاب واحد شما چه بود؟

مطالعه برای کنکور تجربی را از مهر94 شروع کردم ولی حتما توصیه ام به دانش آموزان این است که در آزمون های تابستان شرکت کنند چونکه 

دروس پایه جمع بندی می شود و نگاه به آینده داشته باشند بر مبنای علاقه مندی وسطح دانش آموز و آزمون های نگاه به آینده دانش آموز رابرای 

طی سال آماده تر میکند.  

چرا نگاه به آینده را در برنامه ی تابستان جدی گرفتید؟

چون در سال تحصیلی پیش زمینه ای دارد و باعث میشود که وقت کمتری روی درس بگذاد و بیشتر برای مرور پایه وقت داشته باشد.

چرا و با چه تمهیداتی در آزمون های همزمان با ایام امتحانات مدرسه غیبت نکردید؟

 در سال تحصیلی گذشته بنده فارغ التحصیل بودم.

 

چرا در آزمون های جامع پایانی کانون غیبت نکردید؟

آزمون های جامع چون به سطح سوالات کنکور نزدیک است. 

از نظر من جز بهترین آزمون های کانون هم به لحاظ استاندارد هم اینکه برای

کسب رتبه عالی تلاش میکردم آزمون های جامعی بود و تمام رتبه برتر های کنکور سراسری دقیقا در آزمون های جامع قابل تشخیص است.

در دوران طلایی نوروز برنامه ی درسی شما چگونه بود.؟

دقیقا با برنامه راهبردی آزمون پیش میرفتم و علاوه بر مرور مباحثی که احساس میکردم نیاز به تسط بیشتری هست به صورت مبحثی کار میکردم

مشکل عدم هماهنگی برنامه ی مدرسه با برنامه راهبردی را چگونه حل کردید؟

 امسال به دلیل اینکه فارغ التحصیل بودم مشکل خاصی نداشت ، اما سالی که کنکور ریاضی داشتم گاها این مشکل برایم پیش می آمد و با برنامه راهبردی 

آزمون پیش میرفتم و حتی بعضی مواقع که درس عقب تر بود من درس را پیشخوانی می کردم .

روش شما برای مرور آزمون چگونه بود؟

اگر منظور از مرور بررسی سوالات آزمون است بعد از اینکه کلید تصحیح سوالات آزمون را از سایت کانون دریافت میکردم ، سوالات را ارزیابی میکردم و بعد از 

اینکه 

پاسخ تشریحی می آمد تک تک سوالات حتی غلط ها و نزده ها و سوالات درست که نیاز میدیدم بررسی کنم را این مرور را انجام میدادم و بقیه روز جمعه را 

استراحت میکردم.

آیا از روش بازیابی استفاده می کردید؟ در چه درس هایی و چگونه؟

من در مطالعه اولیه هم بعضی ا زمواقع بازیابی را انجام میدادم مثلا در درس زیست وقتی که برای اولین بار میخواندم وقت زیادی را نمی گذاشتم که این درس 

را 

بخوانم و 12 سواعت برای مرور این درس وقت نمیگذاشتم و فقط 3 یا 4 ساعت میخواندم تا با مطالب آشنا شوم و مطالب خیلی ریز را که باید مطالعه میکردم را 

از داخل کتاب های تست میخواندم تا به این نکات برسم و بعد از اینکه کتاب تست را میزدم برمیگشتم و کتاب درسی را مرور میکردم و نکات مکمل را میخواندم 

دفتر برنامه ریزی و کتاب خودآموز چه نقشی در تنظیم برنامه ی مطالعاتی و پیشرفت درسی شما داشتند؟

دفتر برنامه ریزی و کتاب خود آموزی برای پیشرفت درسی دانش آموزان بسیار موثر است ولی  در این شیوه من روش خاص خودم را داشتم .

اولیاء شما با چه روش هایی در برنامه ریزی و عملکرد موفق شما مشارکت داشتند؟

راجع به درس های مختلف و همچنین نحوه خواندن با والدین صحبت میکردم و آن ها به من آرامش میدادند و اینکه باید استراحت کافی داشته باشم و روی 

نظم خواندن و ساعت استراحت و خواب و غیبت نکردن در آزمون های کانون تاکید بسیار داشتند.

آیا مواقعی هم بوده که شما به عنوان یک دانش آموز برتر، دچار خستگی و ناامیدی شده باشید؟ در این صورت چگونه خود را مدیریت کردید تا دوباره به برنامه 

ریزی و تلاش ادامه دهید؟

برای هرکس  و در هر سطحی زمان هایی پیش می آید که با شکست مقطعی رو به رو میشود یا چیزی که فرد از خودش انتظار دارد را نمیتواند برآورده کند و 

باید 

دید که چگونه با این شکست ها و انتظارات باید برخورد کردو یک شکست میتواند زنگ خطری باشد که من در دو هفته به آن برنامه و هدفی که میخواستم 

نرسیدم و حالا باید یک تغییر اساسی در روشم بدهم اتفاقا یک نقطه مثبت آزمون های دو هفته ای این است که اگر مشکلاتی در روش خواندن و تست زدن 

وجود دارد بتوانیم در دو هفته این را اصلاح کنیم و نه اینکه 2 ماه با همان روش اشتباه پیش برویم.

اگر این مطلب برای شما مفید بود، با اشتراک آن در صفحات اجتماعی و یا فشردن دکمه گوگل پلاس (g+1) از ما حمایت کنید. همچنین اگر مایلید از ارسال مطلب جدید در وبلاگ مطلع شوید، ایمیل خود را در بخش عضویت وبلاگ وارد کنید.