شهریه های دانشگاه بین الملل و مازاد علوم پزشکی و کسانی که تحصیل مجدد دارند

شهریه دانشگاه

تعداد زیادی از داوطلبین کنکور به دنبال قبولی در یکی از رشته های اصلی رشته پزشکی هستند که قبولی در آن برای هم آسان نیست و به همین دلیل تعدادی از دواطلبین به دنبال قبولی در رشته های بین الملل و ظرفیت مازاد هستند که البته هزینه هایی دارد. لیست این هزینه ها برای شما در این بخش قرار گرفته شده تا با آشنایی کامل بتوانید رشته خود را انتخاب کنید.

همچنین چنانچه فردی در مقطع کارشناسی و ارشد در دانشگاه های دولتی به صورت رایگان (روزانه) تحصیل کرده باشد، چنانچه بخواهند دوباره کنکور بدهند باید هزینه پرداخت کنند که لیست این هزینه ها نیز در این بخش قید شده است.

 توجه: برای مشاهده شهریه های دانشگاه آزاد اینجا کلیک کنید

1) براساس مصوبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از سال تحصیلی 941393 آن دسته از دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی که فاقد پردیس خودگردان  می باشند، مجاز هستند طبق ضوابط مصوب شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی، دانشجوی مازاد ظرفیت پذیرش نمایند.

 

2) پذیرش دانشجوی مازاد مشروط به پرداخت هزینه تحصیل و خدمات رفاهی توسط پذیرفته شدگان بر اساس تعرفه تعیین شده توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت و تصویب هیأت امنای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی مربوطه می باشد.

 3) محل تشکیل کلاس پذیرفته شدگان مازاد ظرفیت در اختیار دانشگاه می باشد .

 4) نقل و انتقال و مهمانی پذیرفته شدگان مازاد ظرفیت میان دانشگاه هایی که دارای ظرفیت مازاد می باشد، مشروط به موافقت مبدأ و مقصد و با رعایت سایر ضوابط آیی ننامه انتقال بلامانع است .

 5) سایر شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجوی مازاد همانند پذیرش دانشجو در پردیس های خودگردان می باشد. 6) داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه های اینترنتی دانشگاه های مذکور مراجعه نمایند.

جدول میزان شهریه پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاههای علوم پزشکی

توجه: از سال گذشته (95) پرداخت هزینه برای ادامه تحصیل کسانی که قبلا در رشته های روزانه تحصیل کرده اند، حذف شد و ادامه تحصیل این افراد بلامانع است

 هزینه دانشگاه بین الملل

توجه: برای مشاهده شهریه های دانشگاه آزاد اینجا کلیک کنید

منبع :

دفترچه شماره دو گروه آزمایشی علوم تجربی 1394 ص 139

 مشاوره تحصیلی

 

اگر این مطلب برای شما مفید بود، با اشتراک آن در صفحات اجتماعی و یا فشردن دکمه گوگل پلاس (g+1) از ما حمایت کنید. همچنین اگر مایلید از ارسال مطلب جدید در وبلاگ مطلع شوید، ایمیل خود را در بخش عضویت وبلاگ وارد کنید.