کدام کتاب کمک آموزشی را بخرم؟کتاب های کمک آموزشی

آیا شما هم بدنبال خرید بهترین کتاب کمک آموزشی و تست برای موفقیت در کنکور هستید؟

آیا شما هم توانایی انتخاب بین کتاب های انتشارات مختلف را ندارید؟

دنبال راهنما می گردید؟

در این مطلب نکاتی ذکر می شود، که می تواند شما را در خرید بهترین کتاب، بسته به نیاز شما راهنمایی کند؟

اول از همه باید بدانید هدف شما از خرید کتاب کمک آموزشی چیست؟

دانش آموزان معمولا برای یکی از این موارد، رو به خرید کتاب های کمک آموزشی می آورند: 1) افزایش معدل   2) آشنایی با سوالات تستی   3) استفاده از نکات کتاب و ...

1) اگر دانش آموز دوم دبیرستان هستید، در اوایل کتابی برای شما مفید است که حاوی خلاصه دروس و همچنین سوالاتی تشریحی بوده و تا حدودی هم به سوالات تستی پرداخته باشد، تا شما را کم کم آماده حضور در رقابت کنکور کند و همزمان نمره معدل شما را هم بالا ببرد. برای این منظور کتاب هایی به سبک سیر تا پیاز گاج، مناسب می باشد. اما هرچه به جلو تر می روید باید بیشتر به آشنایی با نکات ریز درس اهمیت دهید و تمرکز شما بیشتر بر روی سوالات تستی باشد. به همین منظور داشتن جزوه ای حاوی نکات درسی مهم می تواند شما را یاری کند (دانلود جزوه آموزش زیست شناسی به سبک پروانه قابل دانلود در همین وبلاگ به شما پیشنهاد می شود). و البته کتابی با سوالات تستی ترکیب و میکروطبقه بندی شده و دارای پاسخ های واقعا تشریحی مورد نیاز است که کتابی مانند کتاب زیست شناسی دکتر عالی پور هریسی (منتشر شده به صورت مشترک بین انتشارات قلم چی و همگامان) می تواند نیاز شما را برطرف کند.

2) اگر سوم دبیرستان هستید، باید در مرحله اول تمرکزتان بر روی نمره نهایی باشد، چون 25% کنکور شما را شامل می شود و به این منظور داشتن کتابی حاوی سوالات نهایی با پاسخنامه ای تشریحی و البته راهنمای تصحیح (بارم بندی هر سوال) بسیار مهم است. دقت کنید که پاسخنامه حتما باید حاوی بارم بندی باشد تا با نحوه نمره دهی به هر سوال آشنا باشید. بسیار دیده شده که دانش آموز سوال نهایی را بلد بوده و جواب صحیح را داده ولی چون با بارم سوال آشنایی نداشته، مقداری از نمره را از دست داده است. (مثال : اینترفرون چیست و چه عملی انجام می دهد؟ جواب صحیح : پروتئین هایی هستند (0/25 نمره) که توسط سلول های آلوده به ویروس تولید می شوند (0/25 نمره) و از تکثیر ویروس در سایر سلول ها جلوگیری کرده (0/25 نمره) و موجب مقاومت کوتاه مدت در برابر ویروس ها می شود (0/25 نمره) مشاهده می کنید که در امتحان نهایی جایی برای دادن نمره به صورت سلیقه ای نیست و در راهنمای تصحیح برای معلمان کاملا مشخص شده که چه مطالبی نمره دارند و هر کدام به چه اندازه. متاسفانه در کتاب های موجود در بازار به این نکته مهم اشاره نشده است و لذا باید کتابچه هایی که آموزش و پرورش با نام گام نهایی برای این منظور منتشر کرده اند را تهیه کنید و یا سوالات نهایی را که همراه بارم بندی هستند، دانلود کنید (در بخش سوالات همین وبلاگ موجود است).

برای دانش آموز سوم تمرکز بر روی امتحان نهایی است اما این بدان معنا نیست که سوالات تستی کنار گذاشته شوند بلکه باید حتی با افزایش ساعات مطالعه، سوالات تستی بیشتری را حل کرد. دسترسی به مجموعه ای با نکات تستی-ترکیبی بسیار مهم است (جزوه آموزش زیست شناسی به سبک پروانه قابل دانلود در همین وبلاگ پیشنهاد می شود). سپس کتابی تستی با پاسخ های واقعا تشریحی. در این جا نیز کتاب هایی مانند کتاب زیست شناسی دکتر عالی پور هریسی (منتشر شده به صورت مشترک بین انتشارات قلم چی و همگامان) و یا کتاب خیلی سبز می تواند مفید باشد.

3) اگر سال چهارمی هستید، 100% تمرکزتان باید بر روی تست زنی باشد. کتابی حاوی تست های ترکیبی با پاسخنامه کاملا تشریحی. برای این منظور کتاب های خیلی سبز کمک حال شما خواهند بود.

امیدوارم مفید واقع شده باشد. موفق باشید.

سوالات خود را در بخش نظرات بنویسید...

 

 

اگر این مطلب برای شما مفید بود، با اشتراک آن در صفحات اجتماعی و یا فشردن دکمه گوگل پلاس (g+1) از ما حمایت کنید. همچنین اگر مایلید از ارسال مطلب جدید در وبلاگ مطلع شوید، ایمیل خود را در بخش عضویت وبلاگ وارد کنید.