نحوه عمل گیاه حشره خوار دیوانه

گیاه حشره خوار دیوانه

برگ های شدیدا اختصاصی گیاه ونوس حشره خوار با نام علمی ( Dionaea muscipula )  در اثر تماس با یک حشره سریعا به سمت هم تا شده و حشره را به دام می اندازد تا آن را هضم کند.حشره جذب شهد موجود در سطح برگ شده و با سه موی دارای حساسیت مکانیکی تماس پیدا می کند که بسته شدن دام مانند برگ را باعث می شود.

ویژگی ها:

بررسی مکانیسم عمل

دارای لینک دانلود فیلم گیاه حشره خوار

امکان خرید پستی گیاه به صورت سالم و تضمینی

بررسی عمل بساوش تنجی در نمونه های دیگر 

و....

گیاه گوشتخوار دیونه

این حرکت به دلیل تغییرات ناگهانی (ظرف 0/5 ثانیه) فشار تورگور در سلول های مزوفیلی برگ (سلول های داخلی ) است که خود احتمالا ناشی از رها سازی ناگهانی یون های +K از سلول ها و خروج آب طی فرایند اسمز می باشد. غدد گوارشی موجود در سطح برگ آنزیم هایی را آزاد می کنند که مواد غذایی را از حشره استخراج می نماید.

مشاهده فیلم گیاه حشره خوار

گیاه حساس 

گیاه حساس (Mimsoa pudica) نیز متحمل یک تغییر مشخص در شکل برگ می گردد که با تماس مکانیکی آغاز می شود. یک تماس ارتعاشی یا نوری منجر به پایین افتادگی ناگهانی برگ ها شده که ناشی از کاهش مشخص گیاه حساسفشار تورگور در سلول ها و در پایه هر برگچه و برگ می باشد. همانند گیاه حشره خوار دیوانه این کاهش فشار بر اثر رهاسازی یون های +K و خروج آب از سلول ها می باشد.

واژه نامه : فشار تورگور همان فشار اسمزی وارد بر دیواره سلولی گیاهان است که موجب عمل تورژسانس یا آماس سلولی می گردد.

بنا به درخواست تعدادی از کاربران و علاقه مندی آنان به داشتن گیاه حشره خوار دیوانه، اماکن خرید پستی این گیاه فراهم شده است که کاربران علاقه مند می توانند در صورت تمایل به خرید این گیاه به صورت گیاه 2 ماهه از طریق ارسال پیام خصوصی اقدام نمایند.

قیمت خرید پستی

پست سفارش (تحویل 5تا 10 روزه) قیمت 25 هزار تومان

پست پیشتاز (تحویل 2 تا 5 روزه) قیمت 30 هزار توامن

بسته بندی شده مقاوم در برابر سرما و یخبندان، و ضربات فیزیکی

اگر این مطلب برای شما مفید بود، با اشتراک آن در صفحات اجتماعی و یا فشردن دکمه گوگل پلاس (g+1) از ما حمایت کنید. همچنین اگر مایلید از ارسال مطلب جدید در وبلاگ مطلع شوید، ایمیل خود را در بخش عضویت وبلاگ وارد کنید.