فهرست حدفیات کنکور 94
فهرست حذفیات منابع سؤالات آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ در دروس عمومی و اختصاصی گروههای آزمایشی علوم ریاضی،علوم تجربی و علوم انسانی توسط سازمان سنجش آموزش کشور به شرح زیر اعلام شد:
نام کتاب |
کد کتاب |
پایه تدریس |
سال چاپ |
حذفیات و ملاحظات |
قرآن و تعلیمات دینی۲ (دینوزندگی ۲) |
۲۲۲ |
دوم |
۹۱ |
۱- فعالیت ها شامل: نمونه یابی درصفحة ۱۱- خودکاوی درصفحات ۸۹ ، ۹۰ و ۱۱۸ – مقایسه در صفحة ۹۱- ذکرنمونه ها در صفحات ۱۰۶ ، ۱۱۷ و ۱۲۹- تطبیق در صفحات ۱۱۹ و ۱۵۱- همفکری در صفحة ۱۲۸ – تفکر در آیات درصفحة ۱۳۰- بررسی در صفحات ۱۳۱ ، ۱۶۷ و۱۸۰ ۲- پیشنهادها در صفحات ۱۴ ، ۲۸ تا ۳۱ ، ۴۱ ، ۵۹ ، ۶۷ ، ۷۵ ، ۸۳ ، ۱۰۹ ، ۱۲۳ ، ۱۳۳ ، ۱۴۳ ، ۱۵۹ ، ۱۸۷ و ۱۸۹ ۳- یادآوریها در صفحات ۲ تا ۳ ، ۱۰۱ و ۱۱۱ ۴- شعر صفحة ۱۵ ۵- پاورقیهای کتاب ۶- ترجمههایی که در مقابل آیات درکتاب نوشته شده است. ۷- گامها در صفحات ۲۷ ، ۴۷ ، ۹۷ ، ۱۰۸ ، ۱۲۳ ، ۱۴۲ ، ۱۵۸ ، ۱۷۳ و ۱۸۸ ۸- بیشتر بدانیم درصفحات۲۳ ، ۲۵ تا ۲۷ ، ۵۷ تا ۵۸ ، ۹۳ تا ۹۶ ،۹۹، ۱۲۰تا۱۲۲ ، ۱۴۱ تا ۱۴۲ ، ۱۵۳تا۱۵۷ ، ۱۷۱تا ۱۷۲ ،۱۸۵تا۱۸۶ 9- مطالب نوشته شده در کادر آبی: صفحات ۸ تا ۱۱ و ۱۹ تا ۲۱ و ۳۹ تا ۴۰
|
نام کتاب |
کد کتاب |
پایه تدریس |
سال چاپ |
حذفیات و ملاحظات |
قرآن و تعلیمات دینی ۳ (دین وزندگی ۳ ) |
۲۵۱ |
سوم |
۹۲ |
۱- فعالیتها شامل: بررسی در صفحات ۱۵، ۳۰، ۱۰۲، ۱۷۶ , ۱۹۰، ۲۰۲، جستوجو در صفحة ۳۹ راه حل در صفحة ۱۹۲ شناسایی عوامل در صفحة ۲۰۳ تطبیق در صفحات ۴۲، ۴۴، ۸۸، ۱۳۹ خودارزیابی در صفحات ۱۱۳، ۱۶۱، ۱۷۸ مقایسه در صفحة ۱۲۰ اندیشه در صفحة ۱۳۸ طبقهبندی در صفحة ۱۸۹ ۲- برای مطالعهها : در صفحات ۱۵ تا ۱۶، ۲۸ تا ۲۹، ۳۳، ۳۴ تا ۳۵، ۴۱، ۴۴ تا ۴۶، ۵۶ تا ۵۷، ۶۵ تا ۶۶، ۷۸، ۹۰ تا ۹۱، ۹۲، ۹۹، ۱۰۱ تا ۱۰۲، ۱۲۰ تا ۱۲۱، ۱۲۶ تا ۱۲۹، ۱۴۰، ۱۵۰ ، ۱۶۲ تا ۱۶۳، ۱۷۴، ۱۸۱ تا ۱۸۲، ۱۹۲ تا ۱۹۵، ۲۰۵، ۲۰۷ تا ۲۱۲ ۳- پیشنهادها : در صفحات ۳۵، ۴۷، ۵۷، ۷۲، ۹۳، ۱۰۶، ۱۱۵، ۱۳۱، ۱۴۱، ۱۶۵، ۱۸۳، ۱۹۵ ۴- گامها : در صفحات ۱۸، ۷۱، ۱۰۷، ۱۳۰، ۱۵۱، ۱۶۶، ۲۰۶ 5- یادآوریها : در صفحات ۶ تا ۷، ۱۵۴، ۱۶۸ تا ۱۶۹ ۶- ترجمههایی که در مقابل آیات در کتاب نوشته شده است. ۷- پاورقیها
|
نام کتاب |
کد کتاب |
پایه تدریس |
سال چاپ |
حذفیات و ملاحظات |
معارف اسلامی ( دین وزندگی ) |
۱/۲۸۵ |
پیشدانشگاهی |
۹۳ |
۱- فعالیتها شامل : - بررسی در صفحات ۲۸، ۵۱ ، ۵۹، ۶۱, ۷۲، ۹۶ – برنامهریزی در صفحه ۶۲ - پیشنهاد در صفحة ۲۰، ۲۹، ۴۰، ۷۷ ,۸۸-ذکر نمونهها در صفحه ۴۷- خودارزیابی در صفحات ۳۴،۳۶،۶۹، ۷۳- هماندیشی در صفحات ۹۳و ۹۸, مقایسه در صفحه ۳۳, پیام آیات در صفحه۲۴, یادآوری در صفحه۳ ۲- برای مطالعه: در صفحات ۱۰ تا ۱۲، ۱۹ تا ۲۰, ۵۳ تا ۵۴, ۶۳، ۷۵ تا ۷۶، ۹۵،۹۷ تا۹۸، ۹۹ تا ۱۰۲, ۱۱۰ تا ۱۳۸ ۳- ترجمههایی که در مقابل آیات نوشته شده است. ۴- پاورقیها ۵- کتابنامه
|
نام کتاب |
کد کتاب |
پایه تدریس |
سال چاپ |
حذفیات و ملاحظات |
عربی ۲ کلیه رشتهها (به استثنای رشته ادبیات و علوم انسانی)
|
1/224 |
دوم |
۹۱ |
- بخشهای الصورالجمالیه فی القرآن الکریم فی رحاب نهج البلاغه و فی ظلال الدعاء - تمامی متون تحت عنوان «کَـیـفَ» در هر ده درس کتاب - مبحث اسماء خمسه - مبحث «اشعةُالقمـرِالفِضّـیَّـةُ» (جایگاه صفت در ترکیب اضافی) - مبحث تطابق عدد و معدود |
عربی۳ کلیه رشتهها (بهاستثنای رشته ادبیات و علوم انسانی)
|
1/254 |
سوم |
۹۲ |
- – نوع تقسیم حال:«حال فعلیه و اسمیه» - – مبحث«واو حالیه»/ مبحث (ماضی+ماضی=ماضی بعید یا ماضی ساده) و(ماضی+مضارع= ماضی استمراری) - – نقش «حال» بودنِ کلمه «وَحدَهُ» - – فعل مضاعف - – اسماء خمسه - – پاورقی درباره نکره مقصوده بودن (ایّ) و (ایّة) - – بحث توابع(عطف بیان و صفت) - – متن دوم درس دوم تحت عنوان المشهدُالثانی و بَعدَ مُرورِ زَمَن - – معتلات مزید؛ - – فعل استثنایی «رای،یری، رؤیةً، رَبه همراه مشتقات آن» ؛ - – معتلات مجهول مانند: قیلَ، یُـقالُ ؛ - – اعراب تقدیری اسم مختوم به ضمیر متکلم ی مانند نِعمَتی ؛ - – تشخیص نوع اعلال و تشخیص ماقبل اعلال؛ - – تشخیص حروف اصلی در معتلات؛ - – ذکر نوع مفعول مطلق در «ایضاً، حقّاً، جیدّاً، شُکراً، سَمعاً و طاعةً، سُبحانَ اللهِ، مَعاذَ اللهِ…»؛ - – – نکته های صفحه ۶۱ (دو نوع حال تا پایان صفحه و دو سطر اول صفحه ۶۲)؛ - – متن داستانی خانواده آقای مجدّی؛ - – واژه های جدید کارگاه ترجمه که در انتهای کتاب درسی در بخش واژه نامه وجود ندارند؛ - – بخش ملحقات در انتهای کتاب
|
نام کتاب |
کد کتاب |
پایه تدریس |
سال چاپ |
حذفیات و ملاحظات |
|
شیمی ۲ و آزمایشگاه |
۱/۲۲۷ |
دوم |
۹۱ |
- مطالب بیشتر بدانید، آزمایش کنید. - نامگذاری فراتر از کتاب درسی به ویژه برای ترکیب های آلی جزو هدف های برنامه درسی شیمی نیست. |
|
شیمی ۳ و آزمایشگاه |
۱/۲۵۷ |
سوم |
۹۲ |
||
شیمی |
۱/۲۸۹ |
پیش دانشگاهی |
۹۳ |
||
آمار و مدلسازی( علوم ریاضی) |
۳/۲۳۴ |
دوم |
۹۱ |
فصل هشتم |
|
فیزیک (۱) و آزمایشگاه |
۲/۲۰۶ |
اول |
۹۰ |
- قسمتهای مطالعات آزاد، پیوستها، آونگهای مخروطی، حرکتهای دورانی در سطح قایم - زندگینامهها، سرگذشت دانشمندان |
|
فیزیک (۲) و آزمایشگاه |
۲/۲۲۶ |
دوم |
۹۱ |
||
فیزیک (۳) و آزمایشگاه ( علوم ریاضی) |
۴/۲۵۶ |
سوم |
۹۲ |
||
فیزیک ( علوم ریاضی) |
۲/۲۹۳ |
پیشدانشگاهی |
۹۳ |
||
|
|
|
|
|
|
نام کتاب |
کد کتاب |
پایه تدریس |
سال چاپ |
حذفیات و ملاحظات |
زیست شناسی و آزمایشگاه ۱ (دوم) |
1/231 |
دوم |
۹۱ |
بخشهای بیشتر بدانید،جدولها، پانویس صفحات و پیوستهای کتاب |
زیست شناسی و آزمایشگاه ۲ (سوم) |
۱/۲۶۱ |
سوم |
۹۲ |
|
زیست شناسی |
۲/۲۹۰ |
پیش دانشگاهی |
۹۳ |
|
آمار و مدلسازی ( علوم تجربی) |
۵/۲۵۸ |
سوم |
۹۲ |
فصل هشتم |
فیزیک (۱) و آزمایشگاه |
۲/۲۰۶ |
اول |
۹۰ |
قسمتهای مطالعات آزاد، پیوستها، آونگهای مخروطی، حرکتهای دورانی در سطح قایم زندگینامهها، سرگذشت دانشمندان |
فیزیک (۲) و آزمایشگاه |
۲/۲۲۶ |
دوم |
۹۱ |
|
فیزیک (۳) و آزمایشگاه (علوم تجربی) |
۳/۲۵۶ |
سوم |
۹۲ |
|
فیزیک (علوم تجربی) |
۱/۲۸۸ |
پیشدانشگاهی |
۹۳ |
|
شیمی ۲ و آزمایشگاه |
۱/۲۲۷ |
دوم |
۹۱ |
- مطالب بیشتر بدانید، آزمایش کنید. - نامگذاری فراتر از کتاب درسی به ویژه برای ترکیب های آلی جزو هدف های برنامه درسی شیمی نیست. |
شیمی ۳ و آزمایشگاه |
۱/۲۵۷ |
سوم |
۹۲ |
|
شیمی |
۱/۲۸۹ |
پیش دانشگاهی |
۹۳ |
د) دروس تخصصی گروه علوم انسانی
نام کتاب |
کد کتاب |
پایه تدریس |
سال چاپ |
حذفیات و ملاحظات |
|||
عربی ۲ رشته ادبیات و علوم انسانی
|
2/224 |
دوم |
۹۱ |
- در بخش های الاضواء القرآنیة و فی رِحابِ نهج البلاغة فقط از آن دسته از کلمات و عبارات استفاده میشود که در متن دروس به کار رفته باشد و در انتهای کتاب در بخش واژه نامه نیز درج شده باشد. - واژه های جدید در بخش کارگاه ترجمه که در انتهای کتاب درسی در بخش واژه نامه وجود ندارند؛ |
|||
عربی۳ رشته ادبیات و علوم انسانی |
۲/۲۵۴ |
سوم |
۹۲ |
- بخش های الصُوَرُ الجَمالیّة فی القرآن الکریم و فی رِحابِ نهج البلاغة و فی ظِلالِ الدُعاء - تشخیص نوع اعلال؛ - تشخیص ماقبل اعلال؛ - تشخیص حروف اصلی در معتلات؛ - ذکر نوع مفعول مطلق در «ایضاً، حقّاً، جیدّاً، شُکراً، سَمعاً و طاعةً، سُبحانَ اللهِ، مَعاذَ اللهِ…»؛ به عنوان نمونه: درس ۷ص۷۹ بخش کارگاه شماره ۳ «کلمه کثیراً گاهی در جمله نقش مفعول مطلق را ایفا می کند.» - واژه های جدید کارگاه ترجمه که در انتهای کتاب درسی در بخش واژه نامه وجود ندارند؛ - بخش ملحقات در انتهای کتاب.
|
|||
عربی رشته ادبیات و علوم انسانی
|
1/316 |
پیشدانشگاهی |
۹۳ |
- ملحقات جمع سالم - کلیه پاورقیها - درس ۸ ص۶۷ بخش قواعد دو سطر «و قد یکون العامل اسماً…» تا «بغیر الحق» |
منبع: سازمان سنجش