پاسخ به اعتراضات دانش آموزان در مورد امتحانات نهایی

اعتراض

با توجه به اعتراض گسترده دانش آموزان نسبت به سختی امتحانات نهایی در برخی دروس، بلاخره مسئولین مربوطه به خود آمده و سعی در پاسخ به سوالات دانش آموزان در مورد این بخش شده اند.

هر چند سخت یا آسان بودن سوالات تاثیری بر وضعیت دانش آموزان در کنکور ندارد چون این درجه از سختی برای همه بوده و اتفاقا به نفع دانش آموزان درس خوان است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اعلام نتایج امتحانات نهایی تا اواخر خرداد گفت: با حضور در تلویزیون درباره برخی دروس امتحانات نهایی که دانش آموزان به دشواری آن اعتراض داشتند، توضیح خواهم داد. 

عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به پایان امتحانات نهایی دانش آموزان از تاریخ 22 خرداد اظهار داشت: امسال به دلیل برگزاری مسابقات جام جهانی امتحانات پایان ترم دانش آموزان را زودتر آغاز کردیم تا امتحانات دانش آموزان یک روز مانده به آغاز جام جهانی به پایان برسد.

** اعلام نتایج امتحانات تا پایان خرداد

وی افزود: نتایج امتحانات نهایی دانش آموزان تا اواخر خرداد اعلام می‌شود همچنین تمام سوالات امتحان از کتب درسی طراحی شده بود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر دانش آموزی به نمره امتحان اعتراض داشته باشد، باید درخواست خود را به صورت مکتوب به مدرسه ارائه کند که پس از آن برگه امتحان توسط مصححی دیگر تصحیح خواهد شد.

دکتر عمادی در ادامه با اشاره به حضورش در روز شنبه 24 خرداد در تلویزیون برای پاسخگویی به اعتراضات دانش‌آموزان به امتحانات نهایی بیان کرد: تغییری در تصحیح برگه‌های امتحانی دروسی که دانش‌آموزان به دشواری آن اعتراض دارند، ایجاد نمی‌‌شود و ما از سوالات دفاع می‌کنیم چرا که آموزش و پرورش در جهتی گام برمی‌دارد که سوالات امتحانات نهایی مفهومی طراحی شود.

برگرفته از:

پرتال جامع آموزش زیست شناسی

مرکز سنجش آموزش و پرورش

اگر این مطلب برای شما مفید بود، با اشتراک آن در صفحات اجتماعی و یا فشردن دکمه گوگل پلاس (g+1) از ما حمایت کنید. همچنین اگر مایلید از ارسال مطلب جدید در وبلاگ مطلع شوید، ایمیل خود را در بخش عضویت وبلاگ وارد کنید.