دانلود فیلم اسرار ژن

اسرار ژن


با DNA و ژن ها در زیست شناسی سال سوم و چهارم آشنا شده اید. مطمئنا با عجایب و شگفتی هایی که در این بخش از بدن انسان وجود دارد، روبرو شده اید. در این بخش مستند جالبی از اسرار ژن قرار گرفته که شما را بیشتر با این شگفتی ها آشنا می کند و شاید به تعداد زیادی از سوال های شما پاسخ داده شود.

ویژگی ها:

  • نام مجموعه: اسرار ژن
  • قسمت‌ها: کتاب زندگی + رمزگشایی کد
  • سازنده: شبکه مستند من و تو
  • زمان: ۵۰ دقیقه(هر قسمت)
  • زبان: دوبله فارسی

چیزی که باعث شده است زندگی در تمام کره زمین، از دریا تا سطح آن جریان داشته باشد و همه موجودات را با یکدیگر خویشاوند کند، چیزی است به‌نام DNA(دی ان ای).

در سال ۲۰۰۱، پروژه ژنوم انسانی شروع به کار کرد و نتایج قابل توجهی درباره ساخت بدن انسان داشت. درحال حاضر تقریبا ژنوم تمام موجودات درخت زندگی به‌دست آمده و درحال رمزگشایی است.

دی‌ان‌ای این چیز اسرارآمیز، تاریخ فرگشت چهارمیلیارد سال زندگی بر روی زمین را در خود دارد. هر انسان و هر موجود زنده، یک مجموعه‌ای تاریخی از تجربه‌ها، شکست‌ها و موفقیت گذشتگان خود است. امروزه شاید بهترین راوی داستان تکامل موجودات همین قطعه کد چهار حرفی باشد که سال‌ها پیش توسط واتسون و کریک کشف شد.

زندگی چگونه شکل گرفت؟ انسان چگونه به‌وجود آمد؟ چرا جانوران دارای شکل‌ها و انواع گوناگون هستند؟ جواب‌های بسیاری برای پرسش‌های بی‌شمار در DNA نهفته است و با بررسی آن می‌توان به اسرار و رموز حیات پی برد. مثلا آیا منشا تمام مهره‌داران به یک کرم آبی برمی‌گردد؟ چه تشابهی بین ما انسان‌ها و اسب آبی وجود دارد؟ چرا بعضی بیماری‌ها در انسان‌ها رواج دارد؟ آیا تکامل تدریجی یا ناگهانی بوده است؟

…ژنوم یک سند و مدرک تاریخ است. بقایایی در آن وجود دارد که اساسا تاریخچه ژن‌های ماست و در آنجا پنهان شده است…

با مشاهده مستند اسرار ژن می‌توانید هم درباره ساختار بدن خود اطلاعات بیشتری کسب کرده (DNA و ژنوم چیست) و هم جواب بعضی از سوالات خود را درباره نحوه فرگشت و روند تکامل انسان پیدا کنید و این‌که دی ان ای چه نقشی در درخت زندگی دارد.

منبع : آگاهی

دانلود مستند اسرار ژن – قسمت اول – کتاب زندگی : سرور اول | سرور دومسرور سوم / ۲۱۲ مگابایت

دانلود مستند اسرار ژن – قسمت دوم – رمزگشایی کد : سرور اول | سرور دوم | سرور سوم/ ۲۲۰ مگابایت

اگر این مطلب برای شما مفید بود، با اشتراک آن در صفحات اجتماعی و یا فشردن دکمه گوگل پلاس (g+1) از ما حمایت کنید. همچنین اگر مایلید از ارسال مطلب جدید در وبلاگ مطلع شوید، ایمیل خود را در بخش عضویت وبلاگ وارد کنید.