10 سوال در مورد آزمون ترمیم معدل که باید بدانید

زمان و هزینه ثبت نام آرمون ترمیم معدل و جزئیات بیشتر

همه چیز در مورد ترمیم معدل

پس از شکایت عده ای مبنی برا تاثیر معدل در کنکور و عدم امکان جبران، آموزش و پرورش از خرداد 95 اقدام به برگزاری آزمون های ترمیم معدل نموده که جزئیات این آزمون بارها مورد سوال قرار گرفته که بدینوسیله به اطلاع دانش آموزان می رساند.

1- آزمون ترمیم معدل برای چه دانش آموزانی است؟

آزمون ترمیم معدل برای دانش آموزانی که دیپلم خود را دز سال های 84 به بعد دریافت کرده اند قابل ثبت نام است.

2- چند بار می توانم برای ترمیم معدل اقدام کنم؟

هر دانش آموز فقط یکبار می تواند در این آزمون ها شرکت کند

3- چند درس را می توانم دوباره امتحان بدهم؟

هر دانش آموز  می تواند 1 یا همه دروس نهایی را دوباره امتحان بدهد

4- زمان ثبت نام آزمون ترمیم معدل؟

این آزمون ها در دی ماه، خرداد ماه و شهریورماه برگزار می شود که حدودا از یک ماه قبل از امتحانات تا یک هفته قبل از امتحانات می توانید با مراجعه به اداره آموزش و پرورش و یا مدارس برگزار کننده امتحان نهایی در سطح شهر خود، نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. (در زمان نگارش این مطلب زمان ثبت نام برای شهریور به اتمام رسیده است)

5- هزینه ثبت نام چقدر است؟

برای ثبت نام در آزمون ترمیم معدل یک شهریه ثابت به مبلغ 50 هزار تومان و بابت هر درس 20 هزار تومان دریافت می شود. مثلا اگر فردی برای 1 درس ثبت نام کند، باید 50 هزار تومان بابت شهریه ثابت و 20 هزار تومان بابت درس بپردازد. یعنی مجموعا 70 هزار تومان. اگر فردی 2 درس را شرکت کند باید مبلغ 90 هزار تومان (50+20+20=90) پرداخت کند و ....

6- برای کدام دروس ثبت نام کنم بهتر است؟

این بخش کاملا وابسته به خود فرد است. اگر دانش آموزی هستید که بدنبال رتبه بسیار خوب هستید به نمرات بالای 18 نیاز دارید. اگر بدنبال رتبه های متوسط هستید نمرات بالای 15 حوب است و ...

پس بر اساس نیاز خود می توانید دروس را انتخاب کنید.

7- اگر نمره آزمون ترمیم معدل کمتر از نمره امتحان اصلی بنده باشد، کدام یک را در کنکور تاثیر می دهند؟

در آزمون کنکور نمره ای که بهتر است را تاثیر می دهند. یعنی اگر در ترمیم معدل نمره شما کاهش یافت، لازم به نگرانی نیست و نمره قبلی شما که بهتر بوده ملاک خواهد بود.

8- آیا این نمره های جدید در مدرک هم تاثیر داده خواهد شد؟

خیر- این نمرات تنها برای کنکور تاثیر دارد و مدرک شما تغییری نخواهد کرد

9- آیا نمرات آزمون ترمیم ارزش یکسانی با آزمون نهایی دارد؟

امتحانات آزمون ترمیم معدل همان آزمون نهایی است و تفاوتی با افرادی که به طور عادی در آزمون نهایی شرکت می کنند، ندارد.

10- کدام ماه برای شرکت در آزمون بهتر است؟

با توجه به تبدیل نمرات به تراز و براساس تجربه نمرات خرداد به دلیل تعداد شرکت کننده بالاتر، تراز بیشتری دارد و بهتر است. ولی به لحاظ زمانی برای دانش آموزان شهریور بهترین وقت است چون امکان دارد امتحانات خرداد و دی، همزمان با امتحانات سال چهارم و یا برنامه درسی کنکور شما باشد که می تواند در برنامه شما خلل وارد کند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود، با اشتراک آن در صفحات اجتماعی و یا فشردن دکمه گوگل پلاس (g+1) از ما حمایت کنید. همچنین اگر مایلید از ارسال مطلب جدید در وبلاگ مطلع شوید، ایمیل خود را در بخش عضویت وبلاگ وارد کنید.